Een duidelijke en onderscheidende naam
De nieuwe naam moest kort zijn, een link hebben met ons verhaal en liefst in diverse talen bruikbaar. Geen makkelijke opgave. Er zijn enkele namen de revue gepasseerd, maar keer op keer snel gesneuveld.
Tot plots …. de naam Loff naar boven kwam! Loff is de samentrekking van de term lucky office. Dit refereert dan ook naar ‘het kantoorgeluk’ waar we op inzetten.
Leuk weetje: het gebouw in Silicon Valley waar bedrijven zoals Logitech, Google en Paypal hun eerste stappen in de ondernemerswereld zetten, wordt nog steeds ‘The Lucky Office’ genoemd.
Vanzelfsprekend schuilt de sterkte van de naam ook in de fonetische gelijkenis met ‘love’. Ook dit geeft de merknaam een ziel die aansluit met ons verhaal, zonder dat het melig wordt. Daar maken we in onze communicatie dan ook gretig gebruik van. Zo ondertekenen we voortaan onze mails met ‘with loff’!
Voor de uitwerking van de communicatie en marketing van ons Loff-verhaal deden we beroep op Mex United. Wil je meer weten over onze samenwerking? Lees dan onze case!
With Loff,
Ann Gheysen
Â