Wij maken je kantoor werkbaar beter! PS: Ook op maandagmorgen 😉

In de war for talent maakt je kantoor het verschil

35 jaar van ons leven. Dat is ongeveer de tijd die we doorbrengen op kantoor.
Langer dan de tijd gespendeerd met onze partner.

Logisch dat je medewerkers zich goed willen voelen op het werk.

Het is des te belangrijker geworden om een aantrekkelijke werkplek te creëren. Veel ondernemers worstelen met vragen over hoe ze het kantoor moeten aanpakken om te voldoen aan de veranderende eisen van huidig en nieuw talent. Wij geven je graag enkele tips mee.

Het kantoor als troef in de war for talent

De tijd dat medewerkers enkel gemotiveerd werden door loon en extralegale voordelen is voorbij. We merken dat jongere generaties andere verwachtingen hebben en door het tekort op de arbeidsmarkt zal een functionele, esthetische en duurzame werkomgeving noodzakelijk worden om werkkrachten aan te trekken.

Mensen willen zich kunnen ontplooien en thuis voelen op het werk. Ze verwachten verschillende ruimtes op kantoor: een plaats waar het leuk vertoeven is onder collega’s, een plaats om mensen te ontvangen, een plaats om zich terug te trekken, even te ontspannen en een werkplek waar ze effectief gefocust kunnen werken.

Mensen worden echt blij als ze dingen gedaan krijgen, maar we zien nog steeds dat dit in veel kantoren niet lukt omdat de omgeving het niet toelaat. Daar moet verandering in komen. Zowel voor de productiviteit van de onderneming als voor het winnen van de war for talent.

✓ Implementeer de voordelen van het thuiswerken op kantoor

Ga na welke voordelen van het thuiswerken je medewerkers heel belangrijk vinden en bekijk of je deze op een bepaalde manier kan integreren op kantoor. Enkele voorbeelden: 

Voordeel Implementatie op kantoor
Flexibele werkuren
Overweeg een systeem van glijdende uren. Dit biedt de medewerkers meer controle over hun uren en geeft hen meer autonomie;
Geen woon-werk verkeer
Zet een thuiswerkbeleid op punt zodat medewerkers toch 1 max 2 werkdagen thuis kunnen werken zonder de band met het kantoor te verliezen.
Betere productiviteit, geen afleiding
Implementeer concentratiewerkplekken of stiltewerkplekken waar medewerkers zich kunnen terugtrekken voor focuswerk zonder afleiding van het open kantoor.
Technologie
Zorg voor goede en veel technologische voorzieningen zodat medewerkers efficiënt met elkaar kunnen communiceren en werken.

✓ Vraag je medewerkers wat ze nodig hebben om goed te kunnen werken.

Wat missen ze in de huidige kantooromgeving? Wat hebben ze nodig om efficiënt en productief te kunnen werken? 

✓ Betrek je medewerkers in eventuele aanpassingen op de werkvloer

Plan je bepaalde veranderingen in de toekomst? Communiceer hierover op voorhand met de medewerkers en laat hen mee beslissen in de veranderingen.

✓ Creëer ont-moetingszones voor leuke momenten onder collega’s

Laat een leuke ruimte ontwerpen die samenwerking en sociale interactie bevordert. Organiseer ook regelmatig teambuildingactiviteiten en bijeenkomsten om het groepsgevoel te versterken. Zorg ervoor dat de medewerkers deze activiteiten niet willen missen. 

Loff versterkt het kantoorgeluk 

Met ons aanbod creëer je verschillende ruimtes op kantoor: om leuk te vertoeven, om gefocust te werken, om te ontspannen. Klik op de foto’s hieronder om een glimp van ons aanbod op te vangen.

Ann Gheysen

Je merkt het aan ons aanbod: bij Loff staat je medewerker centraal. Meer kantoorgeluk, dat is ons motto. Onze unieke werkwijze – met uitgebreid kennismakingsgesprek, analyse van je behoeften en meubels op maat – zorgt ervoor dat je nieuwe kantoor de identiteit van je bedrijf ondersteunt. Zin in een gesprekje? Geheel vrijblijvend uiteraard.

Ann Gheysen, zaakvoerster Loff

Vraag je gratis Loffbook aan

Het Loffbook bestaat uit een vat vol inspiratie, waardevolle tips en tricks voor het creëren van een gezonde, productieve en gelukkige kantooromgeving.

Vraag je gratis Loffbook aan

Het Loffbook bestaat uit een vat vol inspiratie, waardevolle tips en tricks voor het creëren van een gezonde, productieve en gelukkige kantooromgeving.