Wij maken je kantoor werkbaar beter! PS: Ook op maandagmorgen 😉

Hoe ziet de ideale werkplek eruit?

De ideale werkplek is ingericht op maat van het bedrijf en de mensen die er werken,
met focus op geluidscomfort, zitcomfort en beleving.

Akoestiek, ergonomie en esthetiek: Een gouden drieluik voor kantoorgeluk

Word je ook zo blij van een heel productieve werkdag?Wanneer was dit voor het laatst?En was dit op kantoor of tijdens het thuiswerken?Uit een onderzoek van Harvard Business School blijkt dat...

Lees meer

5 tips voor een betere concentratie op kantoor

Recente wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat een flink deel van de tijd die werknemers op kantoor doorbrengen verloren gaat doordat ze afgeleid worden. Zo zou 85% van de werknemers...

Lees meer

Alles wat je moet weten over akoestische panelen

In deze blog: 1. Wat zijn akoestische panelen?Akoestische panelen zijn ontworpen om de akoestiek in een ruimte te verbeteren en storende geluiden te absorberen. De poreuze materialen...

Lees meer

Wat is een akoestisch PET-paneel?

In deze blog: Een akoestisch PET-paneel is een paneel die vervaardigd is uit gerecycleerd PET-fles materiaal, met een hoge absorptiewaarde. Het is een multifunctioneel inzetbaar paneel om...

Lees meer

Hoe verloopt een akoestische meting?

1. Situatie bekijken Heb je een akoestisch probleem of heb je last van een vervelende nagalm? We starten altijd met een plaatsbezoek om de situatie samen te bekijken. Hoe ziet de ruimte eruit? Wat is...

Lees meer

Galm op kantoor: wat helpt?

Horen is de snelste aandachtstrekker die we hebben. Of we nu willen of niet, als er een geluid op ons afkomt, zal het áltijd onze aandacht trekken. Het geluid op kantoor en de conversaties...

Lees meer

Kantoorinrichting na Corona: 7 blijvende trends

De wereldwijde Corona-pandemie heeft het werken op kantoor stevig door elkaar geschud. De veranderingen die we noodgedwongen hebben moeten uitvoeren, zijn niet per se een negatief gevolg.Ook...

Lees meer

Hoe je kantoorinrichting bijdraagt aan een positieve werksfeer

In deze blog: Wat is een goede werksfeer en wat is het belang ervan? Een goede werksfeer weerspiegelt zich in een goede band tussen de collega’s. Een losse babbel, het kunnen...

Lees meer

Videoconferenties zijn een blijver. Framery phonebooths en pods bieden een antwoord op de stijgende vraag naar videoconferenties.

Velen vragen zich af hoe het kantoor er straks zal uitzien. Komt iedereen nog terug? Zal ik nog even dicht bij mijn collega’s zitten als vroeger? Wat met buitenlandse afspraken of meetings ver...

Lees meer

5 prangende vragen over thuiswerk vanuit het standpunt van de werkgever en de werknemer

Thuiswerk blijkt een blijver te zijn volgens de eerste toekomstvoorspellingen van experts. Zo denken wij er ook over. Thuiswerk zat al in de lift, maar door de huidige maatregelen is er op dit...

Lees meer

Welke bureaustoel is geschikt voor zware personen?

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe bureaustoel, is het belangrijk om rekening te houden met je lichaam. Niet alleen of je al dan niet last hebt van rugklachten, maar ook met je...

Lees meer

Hoe herken je een ergonomische bureaustoel?

Het belang van een ergonomische bureaustoelWanneer je (nog) niet thuis bent in de wereld van de bureaustoelen, is het niet zo eenvoudig om een échte, goede ergonomische bureaustoel te...

Lees meer

Het geheim van gezond zitten

Gezond zitten. Hoe pak je dit aan? Zeker voor mensen met een zittend beroep is dit niet altijd een evidentie. De rode draad doorheen een doorsnee dag is dan ook meestal zitten. We zitten aan...

Lees meer

Circulaire producten: duurzaam & ergonomisch aan het werk

Plastic is een heel functioneel product bij ons, maar tegelijkertijd ook een wereldprobleem. De verwachting is dat de productie van plastic de komende jaren met 40% zal toenemen, met als gevolg een...

Lees meer

Het Nieuwe Werken

Het bedrijfsleven is in verandering. We staan aan het begin van een nieuwe manier van samenwerken. Hoe ziet ‘Het Nieuwe Werken’ eruit? Op welke manier gaan we samenwerken? Hoe zullen we dit...

Lees meer

Ergonomische tips voor jouw thuiskantoor

Het meest ondergewaardeerde onderdeel van de werkomgeving: het thuiskantoor. Of om het met een modernere term te zeggen: de hoffice. Thuiswerken wordt steeds meer mogelijk gemaakt en ook...

Lees meer

Ingrediënten voor kantoorgeluk

De media grijpt er niet naast: er wordt meer en meer aandacht gegeven aan nieuwe beleidsvormen en het zogenaamde Nieuwe Werken. Als we kantoormedewerkers om hun eerlijke mening vragen, horen we...

Lees meer

Een phonebooth helpt je om je bedrijfscultuur te verbeteren.

 Stel jezelf de vraag: Ondersteunt de werkomgeving de manier waarop jijzelf en je medewerkers werken? Alleen op sommige manieren? Op geen enkele manier?Er zijn momenten waarop we ons moeten...

Lees meer

Waarom Watson voor meer kantoorgeluk zorgt

Een gelukkig gevoelWanneer je ons kantoor binnenwandelt, word je onmiddellijk hartelijk ontvangen door Watson, onze kantoorhond. Meer dan een vriendelijk woordje en een aai verwacht hij niet,...

Lees meer

Wat is de beste bureaustoel om rugpijn tegen te gaan?

Lage rugpijn is nog steeds dé belangrijkste reden van absenteïsme. (Studie World health organisation’s global Burden of diseases study). Lage rugpijn, veroorzaakt door het uitvoeren van een...

Lees meer

Doe meer voor je student dan enkel gezond koken

Zit je thuis met een student? Dan wil je je zoon of dochter uiteraard helpen bij de studies. Bijvoorbeeld door te zorgen dat hij of zij goed eet. Maar weet je wat je nog meer kan doen? Ervoor...

Lees meer

De oplossing om van een open landschapskantoor toch nog een succesverhaal te maken

Open landschapskantoren. “Been there, done that”, zou je zeggen. Enkele jaren terug zijn ze met de beste bedoelingen de wereld ingeroepen. Vooral met het idee dat de kantoormedewerkers beter...

Lees meer

Bestaat kantoorgeluk echt? Of heeft ons werk gewoon invloed op hoe gelukkig we zijn in het dagelijkse leven?

35 jaar. Dat is zowat de gemiddelde periode die we spenderen op het werk. En het ziet er niet naar uit dat dit in de toekomst minder zal worden. Gemakkelijk 8 uur per dag. Méér tijd dan dat we...

Lees meer

Hoe zetten we ons maniakaal zitgedrag schaakmat?

Stilzitten is de vloek van onze hedendaagse samenleving. Menselijke handelingen worden meer en meer vervangen door machines, robots en andere geautomatiseerde knoppen. Zowel thuis als op kantoor...

Lees meer

De decibels in open kantoren

Het gemiddeld aantal decibels in open kantoren ligt rond de 60. Als de waardes verhoogd worden met 10 decibels, is dit niet 10 % hoger maar 10x zo hoog. Uit onderzoek blijkt dat geluid als storend...

Lees meer

Wat betekent absorptie, diffusie en attenuatie?

Absorptie Bij absorptie worden geluidsgolven geabsorbeerd door het oppervlak (in plaats van teruggekaatst) en omgezet in warmte-energie. Dit is mogelijk met poreuze en zachte materialen zoals...

Lees meer

Akoestiek in kantoren: hoe zorgen we voor een rustige werkomgeving?

We worden gelukkig als we dingen gedaan krijgen. Wanneer we op kantoor zijn, lukt ons dat enkel als we in de beste omstandigheden ons focuswerk kunnen uitvoeren: in een rustige, stille,...

Lees meer
Vraag je gratis Loffbook aan

Het Loffbook bestaat uit een vat vol inspiratie, waardevolle tips en tricks voor het creëren van een gezonde, productieve en gelukkige kantooromgeving.

Vraag je gratis Loffbook aan

Het Loffbook bestaat uit een vat vol inspiratie, waardevolle tips en tricks voor het creëren van een gezonde, productieve en gelukkige kantooromgeving.